Assistance for the Implementation of the STEAM-Based Numeracy Literacy Innovation Movement (GISITERA) to Train Numeracy Literacy Skills of Elementary School Students in the Border Areas of Sumenep Regency
Abstract
References
Aditya, I., & Budiana, D. (2021). Dampak Terhadap Self-Efficacy dan Motivasi dengan Menggunakan Program Science, Technology, engineering, and Mathematics Melalui Aktivitas Fisik. Jurnal Ilmu Keolahragaan, 20(2), 143-151.
Aini, K. (2021). Analisis proses pembelajaran daring pada masa pandemi covid 19. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran, 4(1), 218-228.
Aini, K. (2021). Kemandirian belajar mahasiswa melalui blended learning tipe flipped classroom pada masa pandemi covid-19. Jurnal Literasi Digital, 1(1), 42-49.
Aini, K., & Ridwan, M. (2021). STUDENTS'HIGHER ORDER THINKING SKILLS THROUGH INTEGRATING LEARNING CYCLE 5E MANAGEMENT WITH ISLAMIC VALUES IN ELEMENTARY SCHOOL. AL-TANZIM: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(3), 142-156.
Aini, K., & Yasid, A. (2022). Kemampuan berpikir tingkat tinggi mahasiswa melalui hybrid learning. Jurnal Basicedu, 6(5), 7775-7781.
Aini, K., AR, M. M., & Ridwan, M. (2024). Growing Numeral Literacy Skills through Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics Based on Local Wisdom. MIMBAR PGSD Undiksha, 12(1).
Aini, K., AR, M. M., Hodairiyah, H., Arifa, S., & Astutik, C. (2023). INOVASI PEMBELAJARAN KURIKULUM MERDEKA MELALUI PELATIHAN PENGEMBANGAN E-COMIC BAGI GURU SDN KEBUNAGUNG II SUMENEP. Jurnal Abdimas Bina Bangsa, 4(2), 1622-1635.
Aini, K., Hidayatillah, Y., AR, M. M., Bahri, S., & Astuti, Y. P. (2023). Pelatihan Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila di SDN Palongan. Bubungan Tinggi: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(2), 659-669.
Aini, K., Indraswari, N. F., & Ridwan, M. (2022). Penguatan Pemahaman Matematika Siswa Melalui Bimbingan Belajar di Rumah Belajar “Rumbel Pena”. Manhaj: Jurnal Penelitian dan Pengabdian Masyarakat, 11(2), 207-217.
Aini, K., Prihandoko, A. C., Yuniar, D., & Faozi, A. K. A. (2020, May). The students’ mathematical communication skill on caring community-based learning cycle 5E. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1538, No. 1, p. 012075). IOP Publishing.
AR, M. M., Aini, K., & Armadi, A. (2023). Kemampuan Numerasi Peserta Didik Melalui Media Pembelajaran Big Book Berbasis Steam. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(3), 2894-2902.
Ar, M. M., Aini, K., & Hidayatillah, Y. (2024). Pelatihan Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Untuk Meningkatkan Literasi-Numerasi Digital Guru Sekolah Dasar Di Era Merdeka Belajar. Darmabakti: Jurnal Pengabdian dan Pemberdayaan Masyarakat, 5(01), 111-125.
AR, M. M., Asmoni, A., Aini, K., & Wardi, M. (2024). The Relationship of the 5th Batch Campus Teaching Program to Literacy and Numeracy Skills in Elementary Schools. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 16(2), 1999-2011.
AR, M. M., Hardiansyah, F., Aini, K., Armadi, A., & Astutik, C. (2023). Pelatihan Game Edukasi Berbasis Sdgs Dalam Upaya Membentuk Karakter Melalui Penguatan Projek Profil Pelajar Pancasila Bagi Guru Mi Ziyadatul Ulum Desa Kambingan Barat. Jurnal Abdimas Bina Bangsa, 4(1), 416-424.
AR, M. M., Zainuddin, Z., Aini, K., & Mutia, T. (2022). Analysis of Numeration Literacy Program Implementation In Low Class Learning. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 6(2), 3134-3137.
Faozi, A. K. A., Fatekurohman, M., Aini, K., & Yuniar, D. (2020, May). Student’s problem solving abilities in project based learning (pjbl) based on learning community (lc). In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1538, No. 1, p. 012070). IOP Publishing.
Mu'minah, I. H. (2021, October). Studi Literatur: Pembelajaran Abad-21 Melalui Pendekatan Steam (Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics) Dalam Menyongsong Era Society 5.0. In Prosiding Seminar Nasional Pendidikan (Vol. 3, pp. 584-594).
Perdana, R., & Suswandari, M. (2021). Literasi numerasi dalam pembelajaran tematik siswa kelas atas sekolah dasar. Absis: Mathematics Education Journal, 3(1), 9-15.
Puspaningtyas, N. D., & Ulfa, M. (2020). Pelatihan soal matematika berbasis literasi numerasi pada siswa SMA IT Fitrah Insani. Jurnal Pengabdian Masyarakat MIPA Dan Pendidikan MIPA, 4(2), 137-140.
Puspitorini, A., Indraswari, N. F., & Aini, K. (2023). Student mathematics understanding through blended learning approach. Math Didactic: Jurnal Pendidikan Matematika, 9(1), 1-14.
Sujarwo, S., Safitri, D., Marini, A., & Ibrahim, N. (2022). PELATIHAN PENGEMBANGAN ASSESSMENT BERBASIS LITERASI NUMERASI BAGI GURU SEKOLAH DASAR CISAAT SUBANG JAWA BARAT. J-ABDI: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 2(3), 4329-4336.
Sumarno, W. K., Shodikin, A., Rahmawati, A. A., & Shafira, P. D. (2021). Gerakan Literasi Sains melalui Pengenalan STEAM pada Anak di Komunitas †œPanggon Moco†Gresik. JPM (Jurnal Pemberdayaan Masyarakat), 6(2), 702-709.
Yuniar, D., Prihandoko, A. C., Aini, K., & Faozi, A. K. A. (2020, May). The analyze of students’ creative thinking skills on Lesson Study for Learning Community (LSLC) based on Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) approach. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1538, No. 1, p. 012072). IOP Publishing.
DOI: https://doi.org/10.33373/jmb.v8i2.6952
Refbacks
- There are currently no refbacks.
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.