Integration of inbrigin, inheritance and environment in islamic educational psychology on the establishment and caring of children's character
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amin, M. (2017). Konsep Fitrah Manusia Dalam Al-Qur’an. UIN Islam Negeri Ar-Raniry Darussalam-Banda Aceh.
Azis, R. (2020). Konsep Islam dalam Fitrah Lingkungan Keluarga dan Pendidikan Seumur Hidup. 1(1), 62–73.
Fathurrohman, M. (2016). Pembawaan, Keturunan, Dan Lingkungan Dalam Perspektif Islam. Kabilah, 1(2), 379–406.
Fatma, N. (2018). Pembentukan Karakter Dalam Pendidikan. 29(1), 369–387.
Firma, A. J. (2017). Paradigma Hasan Langgung Tentang Konsep Fitrah Dalam Pendidikan Islam. Jurnal Uhamka, 8(2), 123–143.
Framanta, G. M. (2020). PENGARUH LINGKUNGAN KELUARGA TERHADAP KEPRIBADIAN ANAK. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 2(1), 126–129. https://doi.org/10.31004/jpdk.v1i2.654
Ginanjar, M. H. (2013). Urgensi Lingkungan Pendiidkan Sebagai Mediasi Pembelajaran Karakter Peserta Didik. Edukasi Islami Jurnal Penddikan, 02, 376–396.
Hikmawati, Muh.Yahya, Elpisah, & Muh.Fahreza. (2022). Pengaruh Lingkungan Sekolah Terhadap Pembentukan Karakter Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(3), 4117–4124.
Lestari, A. (2016). Pandangan Islam Tentang Faktor Pembawaan Dan Lingkungan Dalam Pembentukan Manusia ( Kajian Ilmu Pendidikan Islam ). 05(2), 1–13.
Nerizka, D., Latipah, E., & Munawwir, A. (2021). Faktor Hereditas Dan Lingkungan Dalam Membentuk Karakter. Jurnal Pendidikan Karakter, 1, 55–64. https://doi.org/10.21831/jpk.v0i1.38234
Noor, H. H. (2014). Pembawaan dan Pengalaman dalam Pendidikan (Konsep Fitrah, Nature dan Nurture). Al ’Ulum, 59(1), 8–15.
Pransiska, T. (2017). Konsepsi Fitrah Manusia Dalam Perspektif Islam Dan Implikasinya Dalam Pendidikan Islam Kontemporer. Jurnal Ilmiah Didaktika, 17(1), 1–17. https://doi.org/10.22373/jid.v17i1.1586
Rizkiani, A. (2012). Pengaruh Sistem Boarding School Terhadap Pembentukan Karakter Peserta Didik ( Penelitian Di Ma ’ Had Darul Arqam Muhammadiyah Daerah Garut ). Jurnal Pendidikan Universitas Garut, 06(01), 10–18.
Rochanah, R. (2017). Peranan Keluarga Sekolah Dan Masyarakat Dalam Menunjang Pembelajaran Yang Efektif. ELEMENTARY: Islamic Teacher Journal, 4(1), 188–204. https://doi.org/10.21043/elementary.v4i1.1981
Samsulbassar, A., & Eq, Nurwadjah Ahmad, A. S. (2020). Implikasi Konsep Fitrah dalam Islam dan Tujuan Pendidikan Nasional. Jurnal Pendiidkan Islam Indonesia, 5(1), 49–56. https://doi.org/10.35316/jpii.v5i1.229
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan : Penedekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D (23rd ed.). ALFABETA.
Wibowo, A. (2019). Landasan Filosofis Pembelajaran Agama Islam Perspektif Hereditas, Lingkungan, Kebebasan Manusia dan Inayah Tuhan. Drug Analytical Research, 3(1), 158–172. https://doi.org/10.22456/2527-2616.94434
Widianto, E. (2015). Peran Orangtua Dalam Meningkatkan Pendidikan Karakter Anak Usia Dini Dalam Keluarga. Jurnal Pendidikan Dan Pemberlajaran Anak Usia Dini, 2(1), 31–39.
Zahroh, S., & Na’imah, N. (2020). Peran Lingkungan Sosial terhadap Pembentukan Karakter Anak Usia Dini di Jogja Green School. Jurnal PG-PAUD Trunojoyo : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Anak Usia Dini, 7(1), 1–9. https://doi.org/10.21107/pgpaudtrunojoyo.v7i1.6293
DOI: https://doi.org/10.33373/chypend.v9i2.5012
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2018 Universitas Riau Kepulauan
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.