Correlation of numeratic literacy and self efficacy of learning mathematics student’s SDIT MUTIARA INSANI BATAM
Abstract
Keywords : Mathematics Learning Outcomes, Numerical literacy skills, and Self efficacy.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adelia, M., & Wandini, R. R. (2023). Hasil Belajar Geometri Siswa Ditinjau dari Kemampuan Efikasi Diri dan Gender. Jurnal Imiah Pendidikan Dan Pembelajaran, 7(2), 276–284. https://doi.org/10.23887/jipp.v7i2.64156
Adni, D. N., Nurfauziah, P., & Rohaeti, E. E. (2018). Analisis Kemampuan Koneksi Matematis Siswa SMP Ditinjau Dari Self Efficacy Siswa. JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 1(5), 957–964. https://doi.org/10.22460/jpmi.v1i5.p957-964
Afandi, F., Jafar, M. I., & Adnan, K. (2021). Hubungan Kemampuan Literasi Numerasi dengan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas V SD Gugus II. JIKAP PGSD. Jurnal Ilmiah Ilmu Kependidikan, 5(3), 423–430. https://doi.org/10.26858/jkp.v5i3.21625
Alminingtias, F. M. N., Soro, S., & Handayani, I. (2018). Hubungan Self-Efficacy Dengan Hasil Belajar Matematika Siswa Di MAN 7 Jakarta. Seminar Nasional Pendidikan Matematika, 1, 365–371.
Aini, N. R., Syafril, S., Netriwati, N., Pahrudin, A., Rahayu, T., & Puspasari, V. (2019). Problem-Based Learning for Critical Thinking Skills in Mathematics. Journal of Physics: Conference Series, 1(1), 1–7.
Dantes, N., & Handayani, N. N. L. (2021). Peningkatan Literasi Sekolah Dan Literasi Numerasi Melalui Model Blanded Learning Pada Siswa Kelas V Sd Kota Singaraja. Widyalaya: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(3), 269–283.
Derniati, R., Roza, Y., & Maimunah, M. (2020). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa Mtsn 3 Kuantan Singingi. Eksakta: Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran MIPA, 5(1), 1–12. https://doi.org/10.31604/eksakta.v5i1.1-12
Destiniar, D., Jumroh, J., & Sari, D. M. (2019). Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis ditinjau dari self efficacy siswa dan model pembelajaran Think Pair Share (TPS) di SMP Negeri 20 Palembang. JPPM (Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran Matematika), 12(1), 115–128.
Duli, N. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif: Beberapa Konsep Dasar Untuk Penulisan Skripsi & Analisis Data Dengan SPSS. Sleman, Yogyakarta, Indonesia:Deepublish.
Ekowati, D. W., Astuti, Y. P., Utami, I. W. P., Mukhlishina, I., & Suwandayani, B. I. (2019). Literasi Numerasi di SD Muhammadiyah. ELSE (Elementary School Education Journal): Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 3(1), 93–103. https://doi.org/ 10.30651/else.v3i1.2541
Ekowati, D. W., & Suwandayani, B. I. (2019). Literasi Numerasi untuk Sekolah Dasar. Malang: Universitas Muhammadiyah Malang.
Fadillah, I. S., & Warliah, W. (2022). Implementasi Pendidikan Literasi di Wilayah Azzainiyah, Pondok Pesantren Nurul Jadid. MANAZHIM, 4(1), 94–109.
Ferdianto, F., Sukestiyarno, Y. L., & Widowati, I. J. (2022). Mathematical Thinking Process On Numeracy Literacy Problems For Middle School Students. Journal of Positive School Psychology, 6(8), 6909–6923.
Fitriani, F., & Kowiyah. (2022). Mathematics Critical Thinking Skills of Third Grade Elementary School Students on Fractions. MIMBAR PGSD Undiksha, 10(3), 463–468. https://doi.org/10.23887/jjpgsd.v10i3.48741
Ikhsan, M. (2019). Pengaruh Kecemasan Matematis Terhadap Hasil Belajar Matematika. De Fermat: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 1–6. https://doi.org/10. 36277/defermat.v2i1.28
Indirwan, I., Suarni, W., & Priyatmo, D. (2021). Pentingnya Self-Efficacy Terhadap Prestasi Belajar Matematika. Jurnal Sublimapsi, 2(1), 61–70.
Kurniawati, N. D. L., & Mahmudi, A. (2019). Analysis Of Mathematical Literacy Skills And Mathematics Self-Efficacy Of Junior High School Students. Journal of Physics: Conference Series, 1320(1), 1-10.
Kusuma, M. W., Larasati, W., Risma, F. V., Sari, N., & Agustin, U. V. S. (2022). Pentingnya Penerapan Budaya Literasi Membaca dan Menulis Terhadap Prestasi Peserta Didik Di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(4), 132–138. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.5180
Latifah, S., Susilowati, N. E., Khoiriyah, K., & Rahayu, R. (2019). Self-Efficacy: Its Correlation To The Scientific-Literacy Of Prospective Physics Teacher. Journal of Physics: Conference Series, 1155(1), 1-10.
Luthfiana, M., & Yanto, Y. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Menggunakan Pendekatan Matematika Realistik Indonesia (PMRI) Untuk Siswa Kelas V Sd Negeri Kertosono. Journal of Mathematics Science and Education, 3(2), 65–74. https://doi.org/10.31540/jmse.v3i2.1182
Mellyzar, M., Unaida, R., Muliani, M., & Novita, N. (2022). Hubungan Self-efficacy dan Kemampuan Literasi Numerasi Siswa: Ditinjau Berdasarkan Gender. Lantanida Journal, 9(2), 93–182. https://www.neliti.com/publications/499127/hubungan-self-efficacy-dan-kemampuan-literasi-numerasi-siswa-ditinjau-berdasarka
Munawaroh, M. (2021). Upaya Meningkatkan Minat Baca Siswa Melalui Kelas Literasi di Sekolah Dasar Islam. JENIUS (Journal of Education Policy and Elementary Education Issues), 2(2), 108–116.
Muntazori, A. F., Sunarto, B., & Christomy, T. (2020). Dakwah Visual: Ekspresi Keimanan Seorang Muslim dalam Poster Digital. Human Narratives, 1(2), 88–102. https://doi.org/ 10.30998/hn.v1i2.351
Oktaviana, D., Murtopo, B. A., & Chamidi, A. S. (2022). Pembiasaan Literasi Numerasi Dan Hasil Belajar Matematika Kelas V Mi Giwangretno. IBTIDA-Jurnal Kajian Pendidikan Dasar, 2(1), 9–19. https://doi.org/10.33507/ibtida.v2i1.472
Rahmi, R., Febriana, R., & Putri, G. E. (2020). Pengaruh Self-Efficacy terhadap Pemahaman Konsep Matematika Siswa Pada Pembelajaran Model Discovery Learning. Edumatica: Jurnal Pendidikan Matematika, 10(01), 27–34.
Rukajat, A. (2018). Pendekatan Penelitian Kuantitatif: Quantitative Research Approach. Yogyakarta:Deepublish.
Salvia, N. Z., Sabrina, F. P., & Maula, I. (2022). Analisis Kemampuan Literasi Numerasi Peserta Didik Ditinjau dari Kecemasan Matematika. ProSANDIKA UNIKAL (Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Matematika Universitas Pekalongan), 3(1), 351–360.
Setyawati, D. U., Febrilia, B. R. A., & Nissa, I. C. (2020). Profil Kemampuan Berpikir Kritis Mahasiswa Dalam Menyelesaikan Soal Pemecahan Masalah Matematika Ditinjau Dari Jenis Kelamin. Jurnal Didaktik Matematika, 7(1), 90–104.
Sholikin, N. W., Sujarwo, I., & Abdussakir, A. (2022). Penerapan Teori Belajar Bermakna untuk Meningkatkan Literasi Matematis Siswa Kelas X. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 6(1), 386–396.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Alfabeta. Bandung: Alfabeta
Sugiyono. (2019). Metodologi Statistika untuk Penelitian. Alfabeta. Jakarta: Alfabeta.
Sugeng, S., Fanti, Y. D. A., & Azainil, A. (2020). Pengaruh Kesiapan Belajar dan Interaksi Teman Sebaya Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VII SMP Negeri 5 Samarinda. Primatika: Jurnal Pendidikan Matematika, 9(2), 71–80.
DOI: https://doi.org/10.33373/chypend.v9i2.5537
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2018 Universitas Riau Kepulauan
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.